Lyssna nu, folkens! Vi har en fantastisk, men tragisk historia om den italienske gångaren Alex Schwazer! En gång OS-guldmedaljör, en gång en superstjärna, men nu – ja, nu riskerar han att falla igen! Ja, det stämmer, han har testat positivt för en blodbooster vid de tyska mästerskapen och utreds nu av den tyska dopningsmyndigheten, NADA. Det är chockerande!

Detta är hans tredje dopningsavstängning! Schwazer, som tog hem guldet i 50 kilometer gång i Beijing 2008, har haft sin karriär präglad av skandaler. För första gången testade han positivt inför OS 2012, och då var det Epo, som i stort sett förstörde hans karriär i flera år. Han stängdes av i nästan fyra år och trodde att han var klar för gott, men han kom tillbaka – bara för att åka fast igen för mikrodosering av steroider!

Nu, vid 41 års ålder, befinner han sig i en kritisk situation. Kommer han att fällas igen? Kommer han att förlora allt en gång till? Med ett förflutet som inkluderar ett OS-guld, två VM-brons och ett EM-silver, är detta en man som har fallit från nåd. Han har missat de senaste tre sommarspelen och nu står hans framtid på spel. Det är en dramatisk vändning i en saga som en gång var stor. Håll ögonen öppna för nästa kapitel i denna skrämmande berättelse!

-- THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER