Det är dags för den 16:e upplagan av Sveriges mest spännande idrottstävling – rankingen av landets bästa idrottsstad! På söndag kommer vi att få veta vilken stad som tar hem titeln, men redan nu avslöjas att Ängelholm, med sina 45 000 invånare, har gjort ett spektakulärt inträde på topp 10-listan! Ja, ni hörde rätt! Med en kraftfull prestation från Rögles silverlag och volleybollens SM-guldvinnare EVS, har Ängelholm tagit sig till en imponerande åttonde plats med 130 jurypoäng.
Men vad hände med storstäderna? Stockholm och Malmö har backat! Stockholm hamnar på sjunde plats, ner från femte ifjol, medan Malmö halkar ner till nionde plats – en rejäl nedgång från tredje plats! Det är tydligt att storstadens ”idrottsbredd” inte alltid garanterar framgång när det kommer till ranking.
Årets ranking visar också en chockerande verklighet: flera av Sveriges största städer, inklusive Linköping och Västerås, har inte ens fått en enda poäng! Det är en skandal! 25 av 43 kommuner lyckades kvalificera sig med poäng, men många storstäder förlorade sin glans.
Imorgon presenteras de tre bästa, och på söndag koras vinnaren. Kom ihåg, Ängelholm är ett bevis på att kvalitén alltid kan slå kvantitet! Vi ser fram emot en fantastisk avslutning av denna dramatik! Håll ögonen öppna, för det blir ett idrottsdrama av rang!
-- THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER