Felix Monsén, den svenska alpinåkaren, satsar stort inför nästa säsong! Han inleder ett banbrytande samarbete med det österrikiska landslaget, något som aldrig tidigare har skett i alpinåkningens historia. Efter två år av att träna på egen hand, kommer Monsén nu att träna och tävla med Österrikes världscuplag, med sitt första läger i Chile redan i slutet av sommaren.
Monsén uttrycker sin glädje över möjligheten som kom “lite på uppstuds” och framhäver att detta samarbete kommer att spara honom tid och ge tillgång till ett stort landslag med resurser och högklassig sparring. Men allt har sin kostnad. En full säsong uppskattas kosta runt tre miljoner kronor, och Monsén jobbar hårt för att finansiera detta genom sponsorer, privata bidrag och till och med crowd funding.
Dessutom har Monsén blivit petad från Sveriges OS-trupp, vilket har väckt kritik och lett till att han inte haft kontakt med Sveriges Olympiska Kommitté efter händelsen. Men han är fokuserad på framtiden och ser fram emot träningen med österrikarna.
Monsén bor i Innsbruck sedan fem år tillbaka och ser nu fram emot att ta sin karriär till nästa nivå genom detta spektakulära samarbete. Det här kan bli en speländrande säsong för honom! Håll ögonen öppna, för Felix Monsén är på väg mot stora framgångar!
-- THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER