Det är dags att belysa en chockerande situation inom Region Skåne! Här har vi en säkerhetschef, Fredrik Alhbin, som har en bakgrund inom säkerhetsföretaget Avarn – och ändå får han förhandla fram ett nytt, HISNANDE dyrt avtal med dem, trots att det har larmats om allvarliga brister i deras arbete på sjukhusen!

Alhbin, som kom till regionen direkt från Avarn, fick inte ens delta i upphandlingen 2022 på grund av jävsfrågor. Men, tro det eller ej, ett år senare sitter han plötsligt vid förhandlingsbordet igen! Trots att han har en vän kvar på företaget och att hans deltagande ifrågasatts av experter, står han där och förhandlar – och vad resultatet? Ett avtal som är hela 75 procent dyrare än det tidigare!

Region Skåne har nu hamnat i en skandalös situation där en förlängning av ett avtal som inte levererar fullgott har tvingat dem till ett beslut som verkar både oetiskt och ologiskt. Inköpschefen själv erkänner att det är olyckligt, men de hävdar att det var nödvändigt för att säkerställa säkerheten.

Och till råga på allt, en juristfirma ger dem en grön signal att inget olagligt har skett! Men experter är kritiska och menar att Alhbin inte borde ha varit involverad. Avarn å sin sida avfärdar kritiken som "överdriven" – men hur kan vi lita på dem efter detta?

Det här är en skandal som kräver uppmärksamhet! Region Skåne, vad säger ni? Vi måste få svar!

-- THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER