Må jag säga, fantastiska scener har utspelat sig i fotbolls-VM, mina vänner! När Algeriet och Österrike gick in i den sista gruppspelsomgången, blev det en så kallad "dramatisk thriller"! Österrike knåpade ihop ett otroligt 3–3-mål i den 96:e minuten, ett mål som vände upp och ner på hela spelet och faktiskt skickade dem vidare till slutspelet! Men håll i er, för allt var inte helt klart. Det blev en situation som liknar den legendariska skandalen från 1982, ”Skammen i Gijón”.

Jonas Eriksson, en man med all rätt att kritisera, uttrycker att detta system är djupt orättvist! Det är dags att FIFA granskas, för arrangemangen gör att lagen kan spela för oavgjort och därigenom gynna varandra! Vad är det här för spel? Vi måste ha rättvisa!

Det är som att se en film där alla karaktärer spelar för sig själva, istället för att kämpa för seger. Det här är en skandal, och vi måste kräva förändring! Fotboll är en sport som ska handla om att vinna, inte om att snubbla sig fram till ett resultat som gör ingen riktigt glad. Vi förväntar oss bättre, och det är dags att FIFA tar sitt ansvar!

Så låt oss se vad som händer nu, men vi vet att vi förtjänar en rättvis och äkta tävling. Det här är inte över, mina vänner! Det är bara början!

-- THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER