Folket, lyssna noga! Kim Nilsson, en riktig krigare på speedwaybanan, har äntligen nått sitt livs mål – sitt FÖRSTA individuella SM-guld! Under den spektakulära SM-veckan i Karlstad, på Kvarnholmens Motorstadion, tog han hem titeln som han har jagat i många år. Det var en känslosam stund för Kim, som inte kunde hålla tillbaka tårarna – och jag förstår honom!
Fram till finalen var han en av de stora favoriterna och han levererade verkligen. I grundomgången tappade han bara en poäng, vilket visade att han verkligen hade det som krävdes. I finalen tog han sig förbi Oliver Berntzon, som inledde starkt, med en mästerlig manöver på ytterkurvan. Kim körde som en mästare och kontrollerade loppet mot segern.
Detta är Kims första SM-titel efter att ha kommit tvåa de senaste två åren bakom Fredrik Lindgren. Men nu är det hans tur att stråla! Kim har i år tagit chansen när Lindgren inte var med, och han har uppnått det som hans far, Tommy, gjorde för 43 år sedan – och det, mina vänner, är HISTORIA!
Kim meddelar stolt: "Nu jäklar är vi det båda två!" En fantastisk prestation som kommer att gå till historien. Han har kämpat länge, och nu har han verkligen fått sitt välförtjänta guld! Bravo, Kim Nilsson! Vi ser fram emot mer fart och fläkt från denna fantastiska atlet!
-- THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER