BREAKING NEWS! En stormig protest skakar Skånes universitetssjukhus! Det handlar om inget mindre än en revolt från medarbetare vid kliniska forskningsenheten inom hematologi, onkologi och strålningsfysik! Hela 27 modiga själar, huvudsakligen forskningssjuksköterskor, har fått nog av verksamhetschefen Silke Engelholm och har nu gått samman i ett kraftfullt upprop som har levererats direkt till förvaltningschefen Björn Ekmehag!
Men det stannar inte där! Förra veckan lämnade samtliga sju sektionschefer sina tjänster, och det är ett tydligt tecken på en djup brist på förtroende för ledarskapet. Detta är en katastrof för vården och forskningen! Mer än 100 läkare har också ställt sig bakom sektionscheferna i en massiv demonstration mot Engelholm. Det är tydligt – det finns en risk för att cancervården och den kliniska forskningen hamnar i gungning!
De 27 medarbetarna uttrycker sin oro och skapar en våg av bekymmer för framtiden av högkvalitativ cancersjukvård. De varnar för att arbetsmiljön är hotad och att möjligheterna för att bedriva banbrytande forskning är i fara! Vi står inför en kritisk situation där patienternas välbefinnande står på spel!
Detta är en revolution av sällan skådad magnitud! Kommer ledningen att reagera på dessa varningssignaler? Kommer de att lyssna på sina anställda? Det är dags för förändring, och det är dags för ansvarstagande! Håll ögonen öppna för mer uppdateringar i denna dramatiska utveckling!
-- THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER