Stora förändringar skakar HV71! Klubbikonen och älskade publikfavoriten, Mattias Tedenby, lämnar laget efter en fantastisk karriär. En karriär som spänner över över 600 matcher och tre SM-guld! Tedenby, som kom till HV71 som en lovande U16-spelare, har verkligen blivit en del av klubbens själ och identitet.

Sportchef Johan Hult uttrycker sin tacksamhet och hyllar Tedenbys betydelse både på och utanför isen. Han beskriver Tedenby som en fantastisk människa och ambassadör för HV71, och det är ingen tvekan om att han lämnar ett stort tomrum efter sig. Tedenby själv reflekterar över sin tid i klubben med känslor av nostalgi och tacksamhet, men vad händer nu? Framtiden är fortfarande oklar för honom, men vi kan förvänta oss stora saker!

Men det stannar inte där! Klubben meddelar också att backen Axel Rindell lämnar laget. Johan Hult förklarar att man måste se helheten i lagbygget och där är inte Rindell en del av planen framöver.

Det är en ny era som inleds för HV71. Kommer de att kunna fylla luckorna efter dessa två stjärnspelare? Frågan hänger kvar i luften. En sak är säker – HV71:s framtid kommer att bli spännande, och fansen håller andan!

-- THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER