I går avgjordes det storslagna världsmästerskapet i Hyrox på Nationalarenan i Solna, och det blev ett spektakulärt skådespel! Den svenska skidstjärnan Moa Lundgren och hennes pojkvän Gustav Kvarnbrink kämpade tappert i mixeddubbel-klassen för 25-29 åringar. De korsade först mållinjen i en hisnande final, men blev tyvärr snuvade på segern av ett omdiskuterat domslut som ledde till en 15 sekunders tidsstraff. Resultatet? En andraplats och silvermedalj istället för guld, slagen av brittiska Jesse Owen och Charlie Searle.
Trots besvikelsen är det värt att nämna att deras prestation var tillräckligt imponerande för att sätta ett nytt svenskt rekord med tiden 52 minuter och tre sekunder. Moa har tydligt ambitioner: hon vill nu satsa på singeltävlingar och förbättra sin tid i mixed-dubbeln.
Tränaren har uttryckt oro, men nu när tävlingen är över vänder paret tillbaka fokus mot längdskidåkning inför nästa vintersäsong. Med siktet inställt på det kommande VM i Falun, där Moa återigen är en del av a-landslaget efter Jonna Sundlings avhopp, är hon laddad och redo för nya utmaningar.
Med löpform som känns bra och en solid grundfysik, är Moa Lundgren en kraft att räkna med. Målet är tydligt: att kvala in och glänsa på hemma-VM. Det är bara månader kvar, och Moas beslutsamhet och driv är starkare än någonsin!
-- THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER