Stora nyheter från simvärlden! Sarah Sjöström, den svenska superstjärnan, har gjort en fantastisk comeback efter graviditeten och kvalade in till EM i sommar! I det första fjärilsloppet på 50 meter efter sin återkomst, simmade hon in på 25,31 sekunder i Roms heta sommarvärme och vann sitt heat. Otroligt!

Men det slutar inte där. USA:s egen stjärna, Gretchen Walsh, visade också sin styrka och satte ett personligt rekord på 24,91! Sjöström erkände att hon är medveten om att hon har en bit kvar till Walsh, men kom ihåg, detta är bara början! Hon har världsrekordet på 24,43, så vi vet att hon har potentialen att nå nya höjder.

Sjöström har större planer i sikte – OS i Los Angeles 2028! Hon är fast besluten att återkomma starkare än någonsin och sa: "Någonstans måste man börja." Varje lopp som hon simmar är ett steg närmare att utmana om medaljerna i LA. Hon är redan uttagen till EM i Paris, där tävlingen går av stapeln mellan 10-16 augusti.

Så håll ögonen på Sarah Sjöström! Hon är på väg tillbaka, och det kommer att bli en spektakulär resa mot toppen. Det är dags för henne att återta tronen i simvärlden, och jag lovar – det här kommer att bli en historia för böckerna!

-- THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER