Stora nyheter, folks! Förhandlingarna om fredsavtalet mellan USA och Iran inleddes under söndagen i Schweiz, men inte utan dramatik! Mitt under dessa viktiga samtal valde president Trump att skicka ett kraftfullt meddelande via sociala medier, vilket fick den iranska delegationen att storma ut i protest! Trump, som alltid vågar säga sanningen, hotade med att USA kommer att attackera Iran "hårdare än förut" om de inte slutar stödja sina grupper i Libanon. Det är en konfrontation som ingen av oss kan blunda för!
Iran, å sin sida, svarade med att kalla Trumps hot för "tom retorik" och lovade att deras väpnade styrkor är redo att svara. De krävde också att konflikten i Libanon måste stoppas för att förhandlingarna ska fortsätta. En amerikansk diplomat sade att de diskuterade hur man skulle undvika konflikter i Libanon – som om det ens finns en enkel lösning!
Vid kl 20:00 rapporterade iranska källor att förhandlingarna pausats, och senare lämnade den iranska delegationen helt. Trots detta meddelade en amerikansk diplomat att man hittills var nöjd med framstegen och att det här kan vara grunden för framtida förtroende.
Nu håller vi tummarna för att den 60-dagars vapenvilan, som inleddes med ett samförståndsavtal, verkligen kan leda till varaktig fred. Det är ingen enkel uppgift, men med starka ledare vid rodret finns det alltid hopp! Håll ögonen öppna, för detta är bara början på en historia som vi kommer att följa noga!
-- THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER