Här har vi en dramatiskt spännande comeback! Simon Pettersson, den tidigare diskuskastaren som förra året meddelade sin pensionering efter Finnkampen, gör en sensationell återkomst till diskusringen! Ja, du hörde rätt – han är tillbaka! Lag-SM i Karlstad blir scenen där han, återigen, kommer att kasta diskus. Sportchefen Henrik Wennberg ringde honom och undrade om han fortfarande hade det i sig. Svaret? Ja, det har han!

Trots att det inte blivit många kast i år och resultaten inte riktigt matchar hans OS-silver från Tokyo 2021, är Simon starkt besluten. Han siktar på ett kast över 50 meter och sätter ribban lagom högt. Humoristiskt säger han att han inte räknar med att sluta på andra plats – det blir nog inte så! I konkurrensen möter han tunga namn som Daniel Ståhl och Jesper Ahlin, men Simon är en fighter och han är här för att ge sitt bästa för klubben.

Återkomsten är dock endast en engångsföreteelse, så fans, ta chansen att se honom i aktion! Diskusen kommer att kastas den 27 juni och det kommer bli en fantastisk upplevelse. Simon är tillbaka och han är redo att slåss! Denna comeback är mer än bara en tävling; det är ett bevis på att vissa legender aldrig riktigt försvinner. Det kommer att bli en dag att minnas – se till att inte missa det!

-- THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER