Okej, lyssna nu, folkens! Det är dags att prata om Blåguls mittback Isak Hien. Han har fått en hel del kritik efter den katastrofala 1–5-förlusten mot Nederländerna. Kritiken har varit brutal, till och med riksdagsledamoten Annika Strandhäll slängde ur sig att han inte borde spela i landslaget igen! Men håll i er, för hon har nu backat från sina ord och säger att hon inte ville bidra till negativitet. Snacka om att vända kappan efter vinden!

Men lagkamraterna står upp för Hien! Taha Ali, en av hans närmaste vänner på planen, säger att det är lätt att fastna vid en enskild match. Han påpekar att Isak är en toppspelare och att han själv vet när han har gjort bra ifrån sig eller inte. Jesper Karlström går längre och kallar Hien för en "fantastisk människa". Hela laget ser på helheten, för det är inte bara en spelares fel när allt går snett.

Ja, det är en laginsats, och som Karlström säger, det handlar om att sätta varandra i bra situationer – något som inte gjordes mot Nederländerna. Låt oss vara tydliga: Isak Hien är en av de bästa mittbackarna i Serie A, och det är dags för kritikerna att tänka efter. Fotboll är ett lagspel, och vi ska stödja våra spelare, inte krossa dem efter en dålig match. Stå starka, Blågult!

-- THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER