Det är dags att vi sätter fokus på en skandal utan dess like! Region Skåne har gång på gång mottagit larm om allvarliga brister i bevakningen av våra sjukhus, som borde vara en trygg plats för våra medborgare. Trots detta har regionen fortsatt att förlänga avtalet med säkerhetsfirman Avarn – hela fem gånger! Ja, ni hörde rätt – fem gånger!

Och vad får vi för detta? En tidigare Avarn-chef förhandlar fram en hisnande 75-procentig prishöjning! Jag menar, hur kan det vara möjligt? Vi pratar om 340 MILJONER av skånska skattebetalares hårt förvärvade pengar. Pengar som slösades bort medan väktare inte dök upp, missade inbrott, och i värsta fall, till och med tittade på TV istället för att utföra sina uppgifter!

Fem år av larm, och ändå inget görs förrän samarbetet avslutas först hösten 2025. Vi måste ställa oss frågan: hur kunde det gå så här? Vem är ansvarig? Det är dags att vi kräver svar och att vi säkrar våra sjukhus på riktigt. Ingen kan längre blunda för detta! Skåningar förtjänar säkerhet, ansvar och transparens – och det är nu eller aldrig! Låt oss få bukt med den här skandalen en gång för alla!

-- THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER